DAG 12 - Reisverslag uit Geitenkamp, Nederland van Janna Verdonk - WaarBenJij.nu DAG 12 - Reisverslag uit Geitenkamp, Nederland van Janna Verdonk - WaarBenJij.nu

DAG 12

Door: Janna Verdonk

Blijf op de hoogte en volg Janna

21 September 2014 | Nederland, Geitenkamp

DAG 12
Vandaag reizen we naar Tembak! Er werd verteld dat er daar zit-wc's zijn...(wat echt geweldig zou zijn aangezien je op die gaten in de grond absoluut niet kan poepen...) Ik had zo goed als alles al ingepakt, alleen nog mn slaapzak, matje en vliegtuig kussen in mn tas proppen(je mocht alleen je dagrugzak meenemen). Paar leerlingen, onder andere ik, moesten een extra tas meenemen en met zn allen in een auto zitten, zodat we meer ruimte hadden. Toen iedereen zat konden we nog niet weg want Koes was kwijt!

Wanneer wij eindelijk wel op weg zijn zegt remco dat hij even gaat liggen (in het midden in een rijdende hobbelende truck) en valt binnen 5 minuten gewoon in slaap!
Toen we echt van de grotere wegen gingen(die al vol zaten met gaten) kwamen de echt hobbelige wegen pas. In Nederland: gat in de weg! In Indonesië: weg in het gat! En dan ook nog eens ontzettend veel zand en stof! We zaten onder het zand/stof net zoals alle palmbomen langs de weg. Leuk hoor, al die palmbomen, totdat je beseft dat het er te veel zijn en dus wel palmolieplantages moeten zijn...
Tijdens de plaspauze wilden we het doek naar beneden doen(voor de uitgang) maar de andere bus zei dat het te warm zou worden. Uiteindelijk toch wel gedaan en die warmte viel wel mee. Veel beter te verdragen dan al dat stof.

Op gegeven moment moesten we overstappen van de politiebusjes naar kleinere jeeps, met vierwielaandrijving, omdat we de bergen in gingen, de jungle in. Op deze plek stond het Graaf Huyn te wachten, de andere school die ook naar Indonesië is gegaan. Na een paar verhalen te hebben uitgewiseld (zoals dat er een slang de kamer in was gekropen bij een van de jongens van Graaf Huyn), zijn wij er zingend weer vandoor gegaan in de jeeps. Later hadden we het er nog over dat we het wel treffen met onze begeleiders want die van het Graaf Huyn oogde heel streng. De muziek die we zongen? K3, Kinderen voor Kinderen en uiteindelijk een mislukte canon van I Like The Flowers...

Na een mooie opening in Tembak hebben we de kamers ingedeeld (6 kamers, 5 per kamer) en lig ik samen met Dorien Laura, Floortje en Imke op een kamer. Het lukt net als Dorien haar matje overdag ingeklapt houd. Na de lunch zijn we met zn allen plus een heleboel kinderen uit het dorp vruchten genaamd durian (ze stinken zoooo erg...(denk je dat je eindelijk in de natuur bent, frisse lucht enzo, heb je die durians!!!)) te plukken. Nadat we een paar vruchten hadden geplukt hebben ik en een paar Indonesische meisjes met de vruchten overgegooid, just for fun!

Na het avondeten was het eigenlijk de bedoeling dat we een film zouden kijken, maar nadat de leraren terug kwamen van een bespreking van het programma in Tembak vertelde ze dat dat niet doorging, maar dat even verderop, op een bruggetje, een paar jongens met gitaar zaten. Daar zijn we met de hele groep naar toe gegaan, waar we een gitaar hebben geclaimd en terwijl de rokers aan het roken waren, hebben we met zn allen gezongen... Gewoon gezellig dus!!! Op de terug weg naar het longhouse(zo'n 100 meter verderop) zei iemand, kijk eens omhoog! LOOK UP TO THE SKY AND SEE! Wow, zoveel sterren heb ik nog nooit gezien! Echt super mooi! Dit zie ik in Nederland sowieso nooit meer!

WORDT VERVOLGD...